8 Αυγ 2018

Ο Χριστός της εκκλησίας...


Είναι το λιγότερο αφελές, να λες ότι πιστεύω στον Χριστό ή σε αυτά που είπε ο Χριστός αλλά όχι στην εκκλησία. Μα ο Χριστός που λες ότι πιστεύεις είναι της εκκλησίας. Είναι οι καταγραφές και η εικόνα που έχουν οι πρώτες εκκλησιαστικές κοινότητες. Δεν υπάρχει Χριστός έξω από την εκκλησία. Τα ευαγγέλια μέσα απο τα οποία αντλούμε εικόνα του λόγου και της παρουσίας του Χριστού, είναι η καταγραφή της αρχαικής εκκλησίας. Αυτή διασώζει την πίστη περι του Χριστού. Ο Χριστός δεν έγραψε κανένα βιβλίο, η εκκλησία έγραψε γι αυτόν. Οπότε Χριστός και εκκλησία δεν διαχωρίζονται. Τώρα εάν θέλεις να πεις ότι κάποιες φορές μέσα στην δισχελιετή πορεία της, η χριστιανική εκκλησία ως ανθρώπινος φορέας έκανε λάθη και εξέκλινε του ρόλου της έχοντας στην πορεία της και μαύρες σελίδες, κατα αρχήν θα συμφωνήσω και επιπροσθέτως θα απαντήσω με τα λόγια του μεγάλου Γάλλου συγχρόνου φιλοσόφου Ζαν-Λυκ Μαριόν: «Ποτέ δεν είχα την ελάχιστη πρόθεση να πάψω να είμαι Χριστιανός. Για πολλούς λόγους. Γιατί πιστεύω ότι ο Χριστιανισμός είναι απολύτως αληθής. Εντελώς. Και όσο έχω μελετήσει φιλοσοφία, ιστορία της φιλοσοφίας, λογοτεχνία κι όλα τα υπόλοιπα, τόσο πεπεισμένος είμαι γι’ αυτό. Το ότι μπορώ να κάνω μια λίστα με σφάλματα, δεν είναι λόγος να αφήσω την Εκκλησία. Όπως δεν είναι λόγος το να πω ότι η Εκκλησία δεν είναι τέλεια. Πώς θα μπορούσε να είναι τέλεια αφ’ ης στιγμής αποτελείται από αμαρτωλούς;»

2 σχόλια:

  1. Αν εξέλιπαν οι αμαρτωλοί, τότε δε θα 'χε λόγο ύπαρξης η Εκκλησία.

    Και για να υπάρξει ο Χριστός, χρειάζεται στέγη να περιχωρήσει το
    Λόγο Του. Διαφορετικά ο ήχος Του δεν θα 'χε όρια ν' αντηχήσει.

    Την Εκκλησία την χτίζει ο αμαρτωλός για να μπορεί ν' ακούσει τη
    θεία λειτουργία. Στα βιβλία περιχαρακώνεται η μνήμη για να λάβει
    σώμα και αίμα η ψυχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Π. Λίβυε, την ευχή σας.
    ...Το ότι μπορώ να κάνω μια λίστα με σφάλματα, δεν είναι λόγος να αφήσω την Εκκλησία. Όπως δεν είναι λόγος το να πω ότι η Εκκλησία δεν είναι τέλεια. Πώς θα μπορούσε να είναι τέλεια αφ’ ης στιγμής αποτελείται από αμαρτωλούς;»
    Επιτρέψτε μου να σχολιάσω την παραπάνω αντιγραφή από το κείμενό σας. Η Εκκλησία είναι τέλεια γιατί στηρίζεται στον ακρογωνιαίο λίθο, τον άναρχο, τον ατελεύτητο, τον τέλειο Θεό, τον τέλειο Άνθρωπο, Αυτόν που Ζωοποιεί εμάς τους αμαρτωλούς, που ως πεπτωκότες την αρρωσταίνουμε με την ασθένειά μας, την λαμπρύνουμε με τον αγιασμό μας. Αλλά εμείς, που γίναμε εκ του μηδενός μαρτυρεί την αυθυπαρξία του Πατρός, του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, μαρτυρεί την τελειότητα Της που δεν έχει ανάγκη από εμάς, μα εμείς έχουμε ανάγκη από Αυτόν και τις πρεσβείες των κατά χάριν Θεών, των Αγίων μας και της Υπεραγίας Θεοτόκου (Πεντηκοστή).
    Το σχόλιο του παραπάνω Ανωνύμου εξαιρετικό, δε χορταίνω να το διαβάζω. Σας ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή