15 Μαρ 2020

Ζητείται πράξη ευθύνης και θυσίας...


Κανείς δεν μας ζήτησε να αρνηθούμε τον Χριστό.
Κανείς δεν είπε ότι θα σταματήσει η Θεία Λειτουργία(θα την κάνει έστω ένα παπάς με ένα πιστό...).
Κανείς δεν είπε ότι η Θεία κοινωνία είναι φορέας μικροβίων. Όσοι έχουν βιωματική σχέση με το Σώμα και το Αίμα του Χριστού ξέρουν καλά ότι είναι ο ίδιος ο Θεός κρυμμένος στο άρτο και τον οίνο.
Κανείς δεν μας είπε να μην εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας στη Παναγία και τους Αγίους.
Κανείς δεν μας έθεσε διλήμματα πίστεως. 
Πολύ απλά ως εκκλησία και ως χριστιανοί θέλοντας υπεύθυνα να συμβάλουμε στην αντιμετώπιση της επιδημίας, είπαμε σε ευπαθείς ομάδες, σε ανθρώπους μεγάλης ηλικίας, αλλά και γενικότερα προς όλους, να περιοριστούμε αυτό το διάστημα στα σπίτια μας.
Εκεί μπορούμε να προσευχηθούμε για την εκκλησία και ολάκερο τον κόσμο, ιδιαιτέρως δε για τους συνανθρώπους μας, που δοκιμάζονται σκληρά. 
Άλλο το σώμα και το αίμα του Χριστού, που σαφέστατα δεν είναι φορέας μικροβίων όταν ενεργείται με πίστη, και άλλο οι συναθροίσεις. Στο κόσμο αυτό δεν υπάρχει χώρος όπου δεν υφίσταται φθορά και θάνατος. Δεν υπάρχει!!!!!!!!! Η αφθαρσία και ανοσία είναι καταστάσεις του κόσμου που έρχεται. Της Βασιλείας Του Θεού.
Οι άγιοι δεν αρρώσταιναν; Δεν πέθαιναν; Η εκκλησία δεν είναι χώρος αποστείρωσης, ούτε χώρος στο οποίο όποιος μπαίνει δεν αρρωσταίνει, δεν παθαίνει ατυχήματα, δεν έχει πειρασμούς και δοκιμασίες. Αλήθεια έχετε διαβάσει τα συναξάρια των αγίων; Τους πειρασμούς και δοκιμασίες τους τις γνωρίζετε; 
Η εκκλησία και η Θεία Ευχαριστία, είναι χώρος γεύσεως των εσχάτων. Της Βασιλείας του Θεού. Του κόσμου που έρχεται αλλά δεν είναι ακόμη εδώ. Εκεί που δεν θα υπάρχει το κακό, ο πόνος, η ασθένεια και ο θάνατος. Η Θεία κοινωνία είναι φάρμακο αθανασίας, όχι σε αυτόν τον κόσμο αλλά στο μέλλοντα. Είναι σχέση, διαθήκη, ενότητα με τον Χριστό. Κοινωνάω και ενώνομαι με τον έρωτα της ζωής μου, αυτόν που ούτε ο θάνατος θα μας χωρίσει!!! 
Αυτή βέβαια η σχέση με την ποτήριον της Θείας Ευχαριστίας με τον ίδιο τον Χριστό σίγουρα μας ενδυναμώνει, μας ενισχύει, γλυκαίνει την ύπαρξη μας, μας χαρίζει τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος, αλλά δεν μας κάνει εδώ στην ζωή αυτή αθάνατους και άνοσους. Εδώ γευόμαστε μερικώς αυτό που θα έρθει καθ ολοκληρία στην Βασιλεία Του Θεού. Στο κόσμο αυτό θα αρρωστήσουμε και θα πεθάνουμε αλλά θα αναστηθούμε εις ζωήν αιώνιο. 
Μην βλασφημούμε το όνομα του Θεού και μην πειράζουμε την δύναμη του. Διαβάστε τους πειρασμούς του Χριστού στην έρημο και θα καταλάβετε τι εννοώ. 
Ομολογία πίστεως σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες είναι να μείνουμε σπίτι μας. Αυτό θέλει ο Χριστός. Αυτό ζητάει.
Ας νιώσουμε όπως ο Χριστός. Τι θα έκανε εκείνος στην θέση μας; Λέτε να ζητάει μια λατρεία που αγνοεί και προκλητικά αδιαφορεί για την υγεία των συνανθρώπων μας; 
Μα εδώ ο Χριστός λέει ότι εάν φέρεις δώρα στο ναό και στο δρόμο σκεφτείς ότι κάτι έχεις με τον αδελφό σου, άφησε τα δώρα πήγαινε πρώτα να τα βρει, να συμφιλιωθείς με τον συνάνθρωπο σου, και μετά έλα στην Λατρεία μου. 
Πως είναι δυνατόν ο Χριστός να αποδεχθεί μια λατρεία που γίνεται στο όνομα του, αλλά αδιαφορεί για το καλό, την υγεία, την χαρά και την ζωή των συνανθρώπων μας;
Έλεον λέει, δηλαδή αγάπη θέλω και όχι θυσίες... Αυτό ζητάει ο Χριστός; Θα το κάνουμε;
Ποιος σας είπε ότι ο Χριστός θα είναι χαρούμενος εάν γεμίσουμε τους ναούς αλλά αγνοήσουμε τους συνανθρώπους μας; 
Η εκκλησία μας, όλοι εμείς βρισκόμαστε μπροστά σε μια ιστορική ευθύνη και πρέπει να αποδείξουμε ότι γνωρίζουμε βιωματικά ποιος είναι ο Χριστός και όχι ιδεολογικά.
Πρέπει να φανερώσουμε σε όλους, ότι ο Χριστιανός είναι ο άνθρωπος της κοινωνικής ευθύνης και αλληλεγύης. Που δεν νοιάζεται για την ψυχούλα του, αλλά τις ψυχές όλων. Που δεν τον νοιάζει αυτός να πάει στο παράδεισο και όλοι οι άλλοι να μείνουν έξω. Κανείς παράδεισος δεν υπάρχει όταν είσαι μόνος, και μάλιστα κλεισμένος στον εγωισμό σου.

12 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με προσγείωσε το κείμενο...μου μετρίασε τον υπέρμετρο ενθουσιασμό και με κάνε να καταλάβω και να θυμηθώ ότι ζούμε σε ένα κόσμο φθοράς και πτώσης.Με λίγα λόγια με ταπείνωσε και αυτό είναι το ζητούμενο.Υπαρχουν βέβαια και άλλες απόψεις βασισμένες και αυτές στις γραφές και στους Αγίους πατέρες της εκκλησίας μας στο θέμα αυτό σχετικά με τις συναθροίσεις στους ναούς.Το μόνο σίγουρο είναι ότι εσείς μου μεταδώσετε ένα αίσθημα ευθύνης μεγαλύτερο που πρέπει να έχω για τη δοκιμασία που περνάει η ανθρωπότητα.Σας ανοίγω όμως την καρδιά μου και σας λέω πως ακόμα μέσα μου με "βασανίζει" για το πώς πρέπει να εμπιστευόμαστε τον Χριστό σε τέτοια προβλήματα .Ο Θεός να μας φωτίσει και να βοηθήσει τους συνανθρώπους μας που δοκιμάζονται σε όλη τη γη σε πολύ δύσκολες καταστάσεις.Συγχωρεστε με ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ...και λέω στον εαυτό μου που "βασανιζόταν" πριν λίγους μήνες...«εαυτούς καί αλλήλους καί πασαν τήν ζωήν ημων Χριστω τω Θεω παραθώμεθα» Ναι σε ανοιχτές εκκλησίες...Ναι στην απόλυτη εμπιστοσύνη στον Θεό ....Ναι στους νόμους του "Καίσαρα" αρκεί να μην επεμβαίνουν στους νόμους του Τριαδικού Θεού μας. ... ένιωσα χρέος μου να το γράψω....Τη βοήθεια του Χριστού να έχουμε όλοι μας.

      Διαγραφή
  3. Πολυσέβαστε π. Χαράλαμπε, ευλογείτε!
    Χρόνια πολλά παίρνω δύναμη από τα λόγια καρδιάς που αναρτάτε ή που εκφράζετε. Και είναι αυτή η πρώτη φορά που νιώθω την ανάγκη να σχολιάσω στην αγάπη σας αυτό που βροντοφωνάζει η καρδιά μου...
    Ότι όπως άλλοτε "Παίδας ευαγείς εν τη καμίνω ο τόκος της Θεοτόκου διεσώσατο, τότε μεν τυπούμενος", "νυν δε ενεργούμενος" θα διασώσει ευαγείς μέσα στον Οίκο Του, τον κάθε Ορθόδοξο Ιερό Ναό όπου γης, τους πιστούς που τολμούν να προσέρχονται στην κοινή προσευχή τις ημέρες τούτης της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής...
    Καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΕΕΕΕ... ΝΑΙ!!!
    Πες τα χρυσόστομε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. <<…Καθώς η αρχή και το τέλος των αγαθών είναι η ταπεινοφροσύνη, ούτως η αρχή και το τέλος των κακών είναι η υψηλοφροσύνη. Πανούργο δε και πολύμορφο είναι το ακάθαρτο αυτό πνεύμα της υπερηφάνειας· γι’ αυτό αγωνίζεται να υποδουλώσει τους πάντες και σε καθένα στήνει ιδιαίτερη παγίδα· το σοφό ζητεί να τον παγιδεύσει με τη σοφία· τον ισχυρό με την ισχύ· …τον όμορφο με την ομορφιά· τον εύγλωττο με την ευγλωττία, τον καλλίφωνο με την καλλιφωνία…

    Ομοίως δεν σταματά από το να πειράζει και αυτούς που καταγίνονται με τα πνευματικά· αυτόν που αποτάσσεται τον κόσμο με την αποταγή· τον εγκρατή με την εγκράτεια, …τον ακτήμονα με την ακτημοσύνη· τον πολυμαθή με την πολυμάθεια· τον ευλαβή με την ευλάβεια…

    Γι’ αυτό και ο Κύριος επειδή γνωρίζει το δεινό αυτό πάθος, …έδωσε σε μας την ταπεινοφροσύνη σαν τρόπαιο κατ’ αυτού, όταν είπε· «Όταν κάνετε όλα όσα έχουν διαταχθεί σε σας, να λέτε ότι είμαστε αχρείοι δούλοι»…»
    Όσιος Εφραιμ ο Σύρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ερωτώμεν δὲ υμας, ἀδελφοί, υπὲρ τῆς παρουσίας τοῦ Κυρίου ημών ᾽Ιησού Χριστού καὶ ημών επισυναγωγής ἐπ αυτόν, 2.2 εις τὸ μὴ ταχέως σαλευθήναι υμάς ἀπὸ τοῦ νοὸς μηδὲ θροϊσθε μήτε διὰ πνεύματος μήτε διὰ λόγου μήτε δι επιστολής ώς (δήθεν) δι ημών, ως (δήθεν) ότι ἐνέστηκεν ἡ ἡμέρα τοῦ κυρίου. 2.3 μή τις υμάς ἐξαπατήσῃ κατὰ μηδένα τρόπον· ὅτι ἐὰν μὴ έλθει ἡ ἀποστασία πρώτον καὶ αποκαλυφθεί ὁ άνθρωπος τῆς ἀνομίας, ὁ υιός τῆς απωλείας, 2.4 ὁ αντικείμενος καὶ υπεραιρόμενος επί πάντα λεγόμενον θεὸν ἢ σέβασμα, ώστε αυτόν εις τον ναὸν τοῦ θεού καθίσαι, ἀποδεικνύντα εαυτόν ὅτι έστιν θεός. 2.5 Ου μνημονεύετε ότι έτι ων πρὸς υμάς ταῦτα ἔλεγον υμίν; 2.6 καὶ νυν τὸ κατέχον οίδατε, εις το ἀποκαλυφθήναι αὐτὸν ἐν τω εαυτού καιρώ. 2.7 τὸ γὰρ μυστήριον ήδη ενεργείται τῆς ανομίας· μόνον ὁ κατέχων άρτι έως έκ μέσου γένηται. 2.8 καὶ τότε ἀποκαλυφθήσεται ὁ ἄνομος, όν ὁ Κύριος [Ἰησοῦς] ἀνελεί τῷ πνεύματι τοῦ στόματος αὐτοῦ καὶ καταργήσει τή ἐπιφανείᾳ τῆς παρουσίας αυτού, 2.9 ού ἐστιν ἡ παρουσία κατ᾽ ἐνέργειαν τοῦ Σατανᾶ ἐν πάσῃ δυνάμει καὶ σημείοις καὶ τέρασιν ψεύδους 2.10 καὶ ἐν πάσῃ ἀπάτῃ ἀδικίας τοίς ἀπολλυμένοις, ἀνθ᾽ ών τὴν ἀγάπην τῆς ἀληθείας οικ. ἐδέξαντο εἰς τὸ σωθήναι αὐτούς. 2.11 καὶ διὰ τοῦτο πέμπει αὐτοῖς ὁ θεὸς ἐνέργειαν πλάνης εις τὸ πιστεύσαι αυτούς τώ ψεύδει, 2.12 ἵνα κριθώσιν πάντες οἱ μὴ πιστεύσαντες τή ἀληθείᾳ ἀλλὰ εὐδοκήσαντες τῇ ἀδικίᾳ. 2.13 ῾Ημεῖς δὲ ὀφείλομεν εὐχαριστεῖν τῷ θεῷ πάντοτε περὶ ὑμῶν, ἀδελφοὶ αγαπημένοι ὑπὸ Κυρίου, ὅτι είλατο ὑμᾶς ὁ θεὸς άπαρχήν εἰς σωτηρίαν ἐν αγιασμώ πνεύματος καὶ πίστει ἀληθείας, 2.14 εἰς ό ἐκάλεσεν ὑμᾶς διὰ τοῦ εὐαγγελίου υμών, εἰς περιποίησιν δόξης τοῦ κυρίου ημῶν ᾽Ιησοῦ Χριστοῦ. 2.15 ἄρα οὖν, ἀδελφοί, στήκετε, καὶ κρατεῖτε τὰς παραδόσεις ἃς ἐδιδάχθητε εἴτε διὰ λόγου εἴτε δι᾽ ἐπιστολῆς ἡμῶν. 2.16 Αὐτὸς δὲ ὁ κύριος ἡμῶν ᾽Ιησοῦς Χριστὸς καὶ [ὁ] θεὸς ὁ πατὴρ ἡμῶν, ὁ ἀγαπήσας ἡμᾶς καὶ δοὺς παράκλησιν αἰωνίαν καὶ ἐλπίδα ἀγαθὴν ἐν χάριτι, 2.17 παρακαλέσαι ὑμῶν τὰς καρδίας καὶ στηρίξαι ἐν παντὶ ἔργῳ καὶ λόγῳ ἀγαθῷ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αμήν,πάτερ Πέτρε(pater Peter)! Ευχεσθε υπέρ πάντων ημών! Καλή δύναμη κ σε σας κ σε όλον τον κλήρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ποτέ στο παρελθόν δεν έκλεισαν τις εκκλησίες στην Ελλάδα, αντιθέτως, σε τέτοιες περιπτώσεις επιδημίας ο λαός κατέφευγε στον Θεό, στην Παναγία μας και στους Αγίους μας. Ενδεικτικά αναφέρω το θαύμα του Αγίου Σπυρίδωνα στην Κέρκυρα. Το 1673, σύμφωνα με τη παράδοση, ο προστάτης του νησιού Άγιος Σπυρίδων έσωσε την Κέρκυρα από την πανώλη που θέρισε εκατοντάδες οικογένειες.

    Εδώ είναι η μεγάλη ευθύνη μας απέναντι στον Θεό και στους συνανθρώπους μας πατέρα Χαράλαμπε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ απόλυτα κάνουμε σαν να μην έχουμε Παντοδύναμο Θεό αν γεμίζαμε τις εκκλησίες κάναμε ευχέλαια αγιασμούς παρακλήσεις ο Θεός δεν θα επέτρεπε να συνεχιστεί η πανδημία. Ο κόσμος πέρασε λέπρα χολέρα πανωλη Τουρκοκρατία και τον κράτησε η πίστη πριν πάνε για πόλεμο κοινωνουσανε το Σώμα και το Αίμα του Χριστού αυτό τους έδινε δύναμη. Κάνουμε λες και δεν θα πεθανουμε ποτέ. Ντροπή που έκλεισαν τις εκκλησίες και στερούν τον ίδιο τον Χριστό από τον κόσμο, με ποιο δικαίωμα???

      Διαγραφή
  9. Τι θα έκανε ο Χριστός;

    Θα έκανε αυτό που έκανε στον επίγειο βίο Του• θα έκανε την διαφορά! Αυτό που έκαναν και όλοι οι Άγιοι Του• αυτό που έπρεπε κι εμείς να κάνουμε και " γνώτωσαν πως ισχύει ορθοδόξων ή Πίστις " οι άλλοι λαοί πάτερ μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δηλαδη δεν θα μπορουσαμε με μασκες και γαντια και βαση των m2 της εκκλησιας οπως στα μαγαζια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή