28 Ιουν 2011

Ένα γράμμα απ' την Πλατεία


Το παρακάτω κείμενο είναι ένα μήνυμα που δημοσίευσε ένας νέος άνθρωπος στο μπλοκ μας. Επειδή διέκρινα αυθεντικότητα και συγχρόνως την αντιπροσωπευτικότητα των λόγων του αισθάνθηκα την ανάγκη να το δημοσιεύσω, ώστε να συμβάλω κι εγώ με τον δικό μου ελάχιστο τρόπο στην δημοσιοποίηση της ταυτότητας αλλά και των απόψεων αυτού του κινήματος.


Γεια σας.

Εγώ είμαι από αυτά τα παιδιά που περιγράφετε(αναφέρεται στο κείμενο «Τα παιδιά των Πλατειών». Είμαι 26 χρόνων και νομίζω ότι ανήκω σε όλη αυτή την γενιά στην οποία αναφέρεστε στο κείμενο σας.

Νομίζω ότι το πρώτο πράγμα που πέτυχαν οι πλατείες είναι οτι κατάφεραν να σπάσουν τον τρόμο. Πολύς κόσμος σταμάτησε να κάθεται στον καναπέ του βλέποντας την προπαγάνδα των 8 και κατέβηκε στις πλατείες. Βρήκε συνανθρώπους του που είναι στην ίδια μοίρα με αυτόν, συζήτησε, πήρε και έδωσε και σιγά σιγά αρχίζει να συνειδητοποιεί το τι γίνεται.

Μετά απο αυτή την συνειδητοποίηση, έρχεται η οργάνωση και μετά η δράση. Οι πλατείες μπορεί να μην καταλήξουν πουθενά, μπορεί να ξεφουσκώσουν, μπορεί και να καταλήξουν κάπου. Το πρώτο βήμα έγινε και γίνεται καθημερινά.

Τέλος, νομίζω ότι κάνετε λάθος. Εγώ προσωπικά δεν θέλω κανένας να σταθεί "δίπλα" μου. Θέλω να κατέβει μαζί μου, σαν ισος προς ισο, να κουβεντιάσουμε, να συναποφασίσουμε και να δράσουμε. Ισότητα-αλληλεγγύη-αντίσταση-δημοκρατία, αυτό είναι για μένα το βασικό πρόταγμα της πλατείας.

Ευχαριστώ.


8 σχόλια:

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΙΧΟΣ είπε...

(Τέλος, νομίζω ότι κάνετε λάθος. Εγώ προσωπικά δεν θέλω κανένας να σταθεί "δίπλα" μου. Θέλω να κατέβει μαζί μου, σαν ισος προς ισο, να κουβεντιάσουμε, να συναποφασίσουμε και να δράσουμε)

Να σταθούμε απέναντι μήπως;
Μήπως έχουμε ξεχάσει την γλώσσα μας και δεν υπάρχει τρόπος να συνεννοηθούμε;
Είναι και ένας από τους λόγους που σταμάτησα να κατεβαίνω στην πλατεία.
Είναι και ο βασικότερος λόγος που θέλω να μείνω μόνος.

Macubert είπε...

Να 'σαι καλά, epikuros! Αυτό που είπες είναι μεγάλη αλήθεια, και ήταν και ένας από τους λόγους για τους οποίους δε βγαίνω πια στις πλατείες.

Μα είναι δυνατόν να κάνουν συνέλευση και να μη μπορούν να εκφραστούν σωστά, να μη καταλαβαίνεις τί λένε;

Ευτυχώς που διαμαρτυρία μπορείς να κάνεις και χωρίς να μιλάς...

Ανώνυμος είπε...

Ενδιαφέρον. Το Θέμα είναι να Είμαστε Παρών σε Αυτά που Γίνονται.

Ανώνυμος είπε...

Καλημερα σας.

Ειμαι ο νεος που εγραψα το σχόλιο. Δεν θα σας απαντησω συνολικα τωρα (πρεπει να κατέβω και στην πλατεία...) αλλα θεωρω οτι αυτο που γραφετε περι κακης χρησης της γλωσσας ειναι ατοπο. Είναι σαν να μην κατεβαινε καποιος στην εξέγερση του Πολυτεχνείου διοτι.... δεν του αρεσαν πχ τα ρουχα των εξεγερμενων φοιτητων. Με συγχωρείτε πολυ για τα ασχημα Ελληνικα μου.
Ευχαριστω

Macubert είπε...

Ας μη παρεξηγούμαστε, κανένας δεν έχει άδικο. Δε κατηγορήσαμε κανέναν, μια παρατήρηση κάναμε.

Απλά νομίζω ότι αν δε μπορούμε να συνεννοηθούμε, δε θα μπορούμε και να ενωθούμε.

Καλά κάνεις και συνεχίζεις...

π. ΛίΒυος είπε...

@Ανώνυμος
Φίλε μου κάνε αυτό που λέει η καρδιά σου. Εγω δεν παρεξηγήθηκα. Εχεις δίκιο. Σου ζητώ συγνώμη. Συνέχισε να αγωνίζεσαι, είμαι μαζί σας!!!!

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΙΧΟΣ είπε...

Καλέ μου φίλε..ανώνυμε νέε μου.
Αρχίζω ζητώντας συγνώμη για την φορτισμένη μου απάντηση.
Απλά η παρατήρησή μου είχε να κάνει με την ερμηνεία που έδωσες στη φράση του π.Λίβυου " θα είμαστε δίπλα σας".
και σε όλα αυτά που παρακάτω προτάσεις.
Μα όλα αυτά, μόνο αν είμαστε δίπλα - δίπλα γίνονται.
Και συχώρεσέ μου την φόρτιση που κουβαλώ από δικά μου βάσανα και άμποτε να το φέρουν οι δρόμοι να σταθούμε δίπλα στους αγώνες για μια ομορφότερη ζωή με πιότερη αγάπη.

Ανώνυμος είπε...

Καλη σας μερα
Τωρα που εχω λιγο περισσοτερο χρονο θα σας απαντησω.
Καταλαβαινω τι εννοειτε, αλλα ας εξηγησω τι εννοουσα και εγω οταν εγραφα "δεν θελω κανενας να σταθει διπλα μου".
Εχουμε φτασει σε μια κατασταση πιστευω στην οποια χρειαζεται δραση. Συλλογικη αλλα και ατομικη. Κανενας δεν μπορει να λειπει. "Κριτικαρα" αυτη την φραση ακριβως γιατι βλεπω κοσμο να την χρησιμοποιει για να εκφρασει την στηριξη του χωρις ομως να συμμετεχει. Εννοουσα λοιπον οτι προσωπικα, δεν το θελω αυτο. Δεν μου λεει κατι να με στηριζει καποιος στα λογια. Θελω αυτος ο καποιος να σπασει (και αυτος οπως το κανουμε τοσο καιρο στις πλατειες) τον φοβο του καναπε και της τηλετρομοκρατιας και να κατεβει με τους συνανθρωπους του. Θελω να ξυπνησει και επιτελους να δρασει! Λετε οτι θελετε να μεινετε μονος σας, και αυτη ακριβως ειναι η νοοτροπια που θελει η πλατεια να χτυπησει. Καταλαβαινω και παραδεχομαι οτι υπαρχουν πολλα προβληματα στις πλατειες, προβληματα οργανωσης, συμπεριφορας, διαλογου. Ας σκεφτουμε ομως οτι χιλιαδες ανθρωποι καλουνται οχι μονο να αντιδρασουν (κατι που μεχρι τωρα δεν εκαναν) αλλα και να μπουν σε μια κουλτουρα ειλικρινους και ανοιχτου διαλογου, κατι που λογω παιδειας και ανατροφης ελαχιστοι απο εμας εχουμε, διοτι απο μικροι δεν εκπαιδευομαστε να γινουμε ελευθεροι ανθρωποι. Ισως να ημουν επιθετικος στο προηγουμενο σχολιο μου και ζητω συγνωμη. Ευχαριστω πολυ.
Υ.Γ.: Όπως ελεγε και ενα παλιο συνθημα, "η εκδικηση μας θα ειναι το γελιο των παιδιων μας"....