18 Οκτ 2020

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΑΜΑ ΑΛΛΑ ΘΕΑ ΘΕΟΥ


Πάντως ο Χριστός δεν φαίνεται να ενθουσιάζεται από τα "θαύματα" και έχει τον λόγο του. Στο σημερινό Ευαγγέλιο που διαβάσαμε στην Θεία Λειτουργία, οι μαθητές χαίρονται διότι έχουν επιτελέσει κάποια θαύματα στον όνομα του Χριστού. Νιώθουν μια ικανοποίηση και έρχονται μετα χαράς μεγάλης να το αναγγείλουν στο Χριστό. Αλλά ο Χριστός φαίνεται να μην μετέχει σε αυτόν τον ενθουσιασμό τους. «Μην χαίρεστε που υποτάσσεται τα κακά πνεύματα, αλλά να χαίρεστε εάν τα ονόματα σας γραφτούν στην βίβλο της Βασιλεία του Θεού..».
Τώρα βέβαια ευλόγως κάποιος θα αναρωτηθεί, «καλά ο Χριστός γιατί δεν χαίρεται που οι μαθητές του έκαναν θαύμα;». Πρώτον διότι γνωρίζει ότι δεν το έκαναν αυτοί με τις δικές τους δυνάμεις, αλλά ο Θεός. Δεύτερον γιατί για τον Χριστό το θαύμα δεν είναι θέαμα αλλά θέα. Θέα σε μια άλλη κατανόηση της ζωής.
Στο θαύμα αλλάζει η εσωτερική σου ματιά. Δεν βλέπεις πλέον όπως έβλεπες τον εαυτό σου, τους άλλους, την ζωή. Θα δείτε ότι σε όλα τα θαύματα του Χριστού οι θεραπευόμενοι αλλάζουν τρόπο ζωής. Στα θαύματα του Χριστού το σημαντικό δεν είναι η θεραπεία ενός μέλους του σώματος, αλλά η αλλαγή του όλου ανθρώπου. Αλλάζουν ζωές, μεταμορφώνονται ψυχές, τα πάντα αποκτούν νόημα, χαρά και φως.
Το σημαντικότερο όμως το οποίο κάνει τον Χριστό να μην μετέχει σε αυτή την χαρά, είναι διότι γνωρίζει ότι το θαύμα στην παραμορφωμένη ερμηνεία του, μπορεί να γίνει μια τεράστια φυλακή. Δηλαδή να εγκλωβίσει τον άνθρωπο στην αλαζονεία των κατορθωμάτων του. Εκεί δηλ. που τα πάντα δεν είναι Χριστός αλλά ένα μεγάλο «Εγώ» που μπορεί να φοράει ράσα και να πηγαίνει στην εκκλησία.
Η μεγάλη πνευματική παγίδα είναι όταν ο άνθρωπος παραμορφώνει το θαύμα του Θεού από δώρο σε κατόρθωμα του. Γι’ αυτό ο Χριστός φωνάζει στους μαθητές του και διαχρονικά σε όλους εμάς, μη χαίρεστε για τα θαύματα εάν αυτά δεν σας μεταμορφώνουν εσωτερικά.
Τα θαύματα του Χριστού δεν είναι φτηνό θέαμα δύναμης και εξουσίας, αλλά σημάδια και σημεία της Βασιλείας Του. Στον κάθε άνθρωπο που θεραπεύει ο Χριστός, συναντάμε τα έσχατα της Βασιλείας Του. Δηλαδή τον κόσμο που έρχεται, «ἔνθα οὐκ ἔστι πόνος, οὐ λύπη, οὐ στεναγμός, ἀλλὰ ζωὴ ἀτελεύτητος…». Εκεί όπου τα πάντα και οι πάντες θα γίνουν Χριστός.

π. Χαράλαμπος Λίβυος Παπαδόπουλος

4 σχόλια:

Γιάννης είπε...

καλησπέρα π.Χαράλαμπε,
θέα Θεού και θέαμα ενός θαύματος! δύσκολη και απαιτητική διείσδυση του πνεύματος, της ψυχής και της πίστης μας σε μονοπάτια δύσβατα, ιχνηλατωντας τα εργα του Χριστού. Κι όμως, όλοι θέλουμε να είμαστε παρόντες στα γεγονότα...! παρόντες,ίσα-ίσα για να μεταφέρουμε από στόμα σε στόμα την όμορφη ιστορία ενός θαύματος! Και μετά; και μετά ο κύριος με τα ράσα ή ο κύριος με την γραβατα ή ακόμη η κυρία με το όμορφο ταγιέρ θα αρχίσει να κάνει τα καθήκοντα του: να σβήνει το κεράκι που μόλις άναψα, να με σπρώχνει για να περάσει η "θαυματουργή" εικόνα, να με κάνει να νιώθω ενα ασήμαντος μπροστά στην δική του νηφαλιότητα.
Έχετε δίκιο πατέρα μου, ο Χριστός δεν χαιρόταν με τα θαύματα του!... οι απόστολοι χαίρονταν όπως κι εμείς, γιατί η πίστη μας είναι λίγη. Δεν ξέρω ποιος θα έχει την χαρά να δει γραμμένο το όνομα του στο βιβλίο της βασιλείας του Θεού αφού μάθαμε να μην δίνουμε αξια παρά μόνον στον εαυτό μας. Εκείνος ξέρει...
Φοβάμαι να ρωτήσω τον Θεό εαν είμαι υποψήφιος, επιλαχών, ή σίγουρος για την λίστα των εγγεγραμμένων στο βιβλίο Του. Φοβάμαι τα λάθη μου! φοβάμαι την απόρριψη του!...

ευλογειτε είπε...

Συχνά νιώθω εδώ μέσα
πώς γίνεται ένα θαύμα!
Ένας Λόγος περιφέρεται στον λόγο σας!
Αυτό που δεν γίνεται ...συχνά
είναι αυτό το θαύμα να συνεπάρει προθύμους στην ζωή
και να αναγεννήσει νεκρούς απ' αυτήν ακόμη την ζωή!
Φοβερό το μυστήριο -το θαύμα
της αποδοχής μιας κατά Χριστόν ζωής!
( όχι οπωσδήποτε αυτής της θρησκευτικοποιημένης,
τυποποιημένης ,
πακεταρισμένης σε καλές συνήθειες μεν,
αλλά μόνο ...αυτές, ζωής!)
Να εύχεσθε για όλους μας
να συμπεριληφθούμε σ' αυτό το θαύμα...
για να ακολουθήσει μετά μια αλυσίδα θαυμάτων
δευτέρας σημασίας και διαλογής!

Ανώνυμος είπε...

εξαιρετικο

Ανώνυμος είπε...

Το μόνο θαύμα που μεταμορφώνει τον άνθρωπο είναι όταν η πίστη του στον Χριστό μεταβάλλεται σε αγάπη προς Αυτόν και τον πλησίον• και είναι αυτό ένα διαρκές θαύμα, που φανερώνει την πρώτη και την δευτέρα Παρουσία Του.