3 Δεκ 2021

Συνάντηση με το τραύμα μας...


«Τα κακά νέα είναι ότι το τραύμα είναι μια πραγματικότητα στην ζωή μας. Τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεται να είναι ισόβια καταδίκη… ».
Μια από τις βασικές αιτίες που ο Θεός επιτρέπει μια δοκιμασία είναι για να συναντηθούμε με το τραύμα μας. Θα παρατηρήσετε πολλές φορές ότι επιθυμούμε και προσευχόμαστε να παύσει ένα πειρασμός που περνάμε, να εξαφανιστεί ένα πάθος που έχουμε ή να λήξει μια δοκιμασία που σκοτεινιάζει τις ελπίδες μας. Ωστόσο αυτό δεν πραγματοποιείται. Γιατί; Γιατί ο Θεός προσπαθεί να μας φέρει σε επαφή με το τραύμα μας. Όσο δεν το συνειδητοποιούμε και δεν το αντιλαμβανόμαστε, ο Θεός επιτρέπει να περνάμε δοκιμασίες ώστε να ξυπνήσουμε, να αφυπνιστούμε, να δούμε την αλήθεια της αιτίας που ναυαγούμε στο βίο μας.
"Όταν δεν ξέρεις ποιον δρόμο να διαλέξεις στην ζωή σου, πήγαινε σε εκείνο που φοβάσαι πιο πολύ, κρύβει μια ξεχασμένη αλήθεια σου... "
Σκέψου λοιπόν την επόμενη φορά που θα παρακαλείς για την εξαφάνιση ενός πάθος ή την λήξη μιας δοκιμασίας, μήπως αυτά τα αδιέξοδα και ο πόνος που περνάς στην ζωή σου, θέλουν κάτι να σου πουν, να σου δείξουν και φανερώσουν; Μήπως τελικά το πάθος σου, η δοκιμασία που βιώνεις δεν είναι η κατάρα της ζωής σου αλλά η ευλογία της θεραπείας σου; Τότε είναι που ξεκινάει το θαύμα, όταν αρχίζω να αντιλαμβάνομαι ότι τελικά πίσω από όλα κρύβεται ένα τραύμα που ζητά να πλάσει μια νέα αρχή ζωής.

***το παραπάνω κείμενο είναι από το νέο μου βιβλίο "Θαύματα, φτιαγμένα από τραύματα..."

4 σχόλια:

George NIarchos είπε...

Πολύ αφυπνιστικά, βάσιμα και κατατοπιστικά για την πνευματική μας ζωή τα λόγια σας πάτερ. Για άλλη μια φορά ευχαριστούμε που μάς βοηθάτε να δούμε τον στόχο πέρα από την σύγχυση που προκαλούν οι πειρασμοί και τα εμπόδια στην ζωή μας.
Επιτρέψτε μου, από αυτό εδώ το βήμα που μάς δίνετε για να ακουστεί και η δική μας φωνή, να προσθέσω κι εγώ ταπεινά μια φτωχή αυτοσχέδια προσευχή, κινούμενη στο ίδιο μήκος κύματος με τα δικά σας γραφόμενα. Είναι η ακόλουθη:

΄΄Κύριε Ιησού Χριστέ, Σ' ευχαριστώ για όλα τα καλά που έστειλες έως τώρα στην ζωή μου. Μα και για τα άσχημα που μού συνέβησαν, Σ'ευχαριστώ διπλά. Γιατί εάν όλα μού έρχονταν όπως τα ήθελα, θα ένιωθα αυτάρκης και θα Σε αγνοούσα. Εάν ό,τι επιθυμούσα το είχα, θα ήμουν αποκοιμισμένος από τα υλικά αγαθά του κόσμου τούτου και θα αγνοούσα την πνευματική ζωή, που είναι η μεγαλύτερη ευτυχία. Εάν τα πάντα ήταν εύκολο να τα αποκτήσω, θα είχα συνηθίσει να επιδιώκω τα εφήμερα και τα ψεύτικα και όχι τα αιώνια και τ΄αληθινά.
Χριστούλη μου, όσες δοκιμασίες μού στείλεις, θα προσπαθώ να θυμάμαι πως είναι για το καλό μου και μόνο. Γιατί μόνο εάν πονέσω, θα αφυπνισθώ και θα μάθω να βλέπω με τα μάτια της ψυχής μου. Μόνο εάν αδικηθώ, θα καταλάβω πως αισθάνθηκαν αυτοί που εγώ αδίκησα έως τώρα στην ζωή μου. Γιατί μόνο εάν αποτύχω και ταπεινωθώ, θα αντιληφθώ πόσο ανώφελο είναι να είναι κάποιος εγωιστής και υπερόπτης. Στείλε μου λοιπόν , παντοδύναμε Κύριε, όσες και όποιες δοκιμασίες κρίνεις Εσύ ότι απαιτούνται, έτσι ώστε να καταλήξω να γίνω, όχι από τους πρώτους σε ευτυχία ανθρώπους της παρούσας ζωής, αλλά από τους τελευταίους που Εσύ θα επιτρέψεις να εισέλθουν στην επουράνια Βασιλεία Σου. Αμήν.΄΄

Γιάννης είπε...

Ομορφη, γλυκεια προσευχουλα. Ευχαριστουμε!

George NIarchos είπε...

Να ΄σαι καλά αδελφέ μου Γιάννη.

π. ΛίΒυος είπε...

Μπορεί να μην προλαβαίνω να απαντώ στα σχόλια σας, αλλά να ξέρετε ότι τα διαβάζω όλα. Να είστε ευλογημένοι όλοι σας, ο Θεός να ομορφαίνει την ζωή σας. Ευχές πολλές.