του π. Φιλοθέου Φάρου
Συχνά αυτό που θέλει και που πραγματικά έχει ανάγκη ο άνθρωπος, όχι μόνο δεν συμπίπτουν αλλά είναι εντελώς αντίθετα, και τελικά εκείνο που ο άνθρωπος θέλει, για τον εαυτό του είναι αντίθετο με εκείνο που ο Θεός θέλει γι αυτόν γιατί ο άνθρωπος καταντάει να θέλει την αυτοκαταστροφή του, ενώ ο Θεός θέλει την ολοκλήρωση του ανθρώπου, την πραγμάτωση των ανεξάντλητων δυνατοτήτων του, και την θέωση του.
Έτσι, όσο ο άνθρωπος κάνει αυτό που εκείνος θέλει και όχι αυτό που ο Θεός θέλει γι αυτόν, αυτοκαταστρέφεται. Είναι επομένως επιτακτική ανάγκη να αναπτύξει την δυνατότητα να λέει όχι σε αυτό το αυτοκαταστροφικό του θέλημα και γι αυτό η εκκλησία αντιτάσσει στον εθισμό της άμεσης ικανοποιήσεως κάθε επιθυμίας την άσκηση και την νηστεία.
Η άσκηση και η νηστεία επιδιώκουν μια συμπεριφεριολογική αλλαγή των αυτοκαταστροφικών τάσεων του ανθρώπου που όμως δεν είναι αυτοσκοπός, γιατί τότε θα ήταν ευσεβισμός, αλλά που αποβλέπει στην εσωτερική αλλαγή. Ασκείτε ο άνθρωπος να μπορεί να δίνει κάτι από τον εαυτό του, στον συνάνθρωπο του όχι για να αισθανθεί ότι είναι καλός άνθρωπος, αλλά για να μπορέσει με την χάρη του Θεού με αυτή την άσκηση να αλλάξει την εσωτερική εγωκεντρική του διάθεση σε μια εσωτερική διάθεση προσφοράς και αγάπης για τον συνάνθρωπο.
Η άσκηση για την ανάπτυξη της δυνατότητας του ανθρώπου να αντιστέκεται στις επιθυμίες του αρχίζει από το σώμα και την επιθυμία της τροφής. Ο άνθρωπος π.χ που δεν μπορεί να αντισταθεί στην επιθυμία της τροφής δεν θα μπορέσει ασφαλώς να αντισταθεί στην επιθυμία να παραγνωρίσει τον συνάνθρωπο του για να επιτύχει την δική του επαγγελματική ή κοινωνική ταχτοποίηση.
Στο ποσοστό που εξουσιάζεται ο άνθρωπος από την αγάπη της σάρκας, λέει ο Ισαακ ο Σύρος, δεν μπορεί να αντισταθεί στις πιέσεις που τον εμποδίζουν να καλλιεργήσει μέσα του την αγάπη.
Ο κορεσμός του στομαχιού προκαλεί φλόγα λαγνείας. Εκείνοι που τρέφουν το σώμα αφειδώς δημιουργούν τις προϋποθέσεις, λέει ο αββάς Ευάγριος, για την ικανοποίηση και όλων των άλλων παθών.
7 σχόλια:
πολύ καλό!
θέτει την νηστεία στην πραγματική της διαάσταση μακρυά από ευσεβισμούς και φαρισαϊσμούς....
Καλημέρα Αδελφέ!!!
Καλημέρα Κυριάκο!!!
αγαπητέ π. Λίβυε, όποτε μπορέσεις πέρασε από το blog μου.
Καλό βράδυ
Περασα και χάρηκε η καρδιά μου. Σε ευχαριστώ πολύ για ολα!!!! Να ζεις να χαίρεσαι, καθε ευλογία ευχομαι!!!
poio einai to thelhma tou theou? To exoume brei auto?
Akouo apo merikous, na phgaineis sthn ekklhsia, na eksomologhse na koinoneis, kai loipa.
Kala mexri edo, alla edo den exo apofasisei an pisteuo h oxi. Pos tha koinonhso kiollas? Kai auto gia thn eksomologhsh ti mou to lene les kai einai autoskopos.
Basika den eimai atheos. Amfitalantevomai aplos. Eimai tha elega agnostikisths me xristianikes taseis, dioti to basiko tou mynhma mou fenetai aksiologo.
Telos panton. Bghka ektos thematos, alla eprepe kapou na po ton pono mou, xoris na me kraksoun.
Sxetika me to thelhma tou theou. Ollo giauto akouo alla den mou einai ksekatharo. Diabazo biblia theologikou periexomenou mhpos kai bgalo akrh. Alla dysthxos ta legomena tou enos syggrafea mou ta anerei o allos kai me bazei se skepseis. Toulaxiston etsi mou fenetai. Kapote prospathisa na mazepso kouragio kai na diabaso dogmatikh theologia. Kai to mono pou blepo einai o enas na katadikazei ti theoria tou allou. Kai exo na kano mia rimada erothsh. Antilambanontai to kako pou mporei auth h emmonh tou na broun poios exei dikaio, na kanei stous laikous anagnostes. Oso perissotero diabazo theologia me ekseresh kapoion syggrafeon, esou dhladh kai tou farou. Mou'rxetai na kseraso. ti nohma exei olo auto les kai tha kanei tous anthropous ligotero terata. Kai to tragelafiko ths ypothesis einai kati anafores pou vlepo me apeiles kolashs kata atheon. Les kai tha ydrosh to auti anthropon pou den pistevoun sthn yparksh theou.
Δημοσίευση σχολίου